مقام تعلیم و تربیت
مقام تعلیم و تربیت
جایگاه و نقش تاریخی و ارزشی زن در مقام تعلیم و تربیت
توصیه خیرخواهانه به سیاستگذارن و برنامه ریزان نظام تعلیم وتربیت(آموزش و پرورش) در جمهوری اسلامی ایران، برای رشد و تعالی فرد به فرد ملت در تمامی حوزه ها توجه خود را به سمت تواتنمندیها و ظرفیتهای ملت و کشور خود داشته باشند.
شناخت ویژگی های تربیتی هر فردی با شناخت ازپیشین تمدن وتکامل تعاملی آن تمدن با مکتبی کامل و جامع حاصل می شود.
هرچند که در تاریخ ایران دوره ای را با موضوع کشف حجاب توسط استکبار جهانی برای چپاول و استعمار این سرزمین مواجه می شود. که بی شک هدف استمرار سلطه دوره جاهلیت پیش از اسلام در سرزمینی که پیامبر اسلام ظهور کرد و سلطه استکبار بوده، که با بصرت تربیتی از حجاب و عفاف ملت ایران این موضوع خنثی شد.
مطالعات کتابخانه ای و میدانی نشان می دهد که تاریخ ایران فراز و نشیب های بسیاری را طی نموده و در تمامی دورهها سعی بر کمال یابی سنت ها و ارزش های اصیل ایرانی گام برداشته است. و از مهمترین دوره ها تعامل با اسلام ناب را شاهد آن هستیم .
جایگاه و نقش تاریخی و ارزشی زن در مقام تعلیم و تربیت:
محجوب بودن، عفت و حیا زن موجب شده تا در تبیین و طراحی انواع مد در زمان و مکان (فضا های مختلفی که دستورات الهی بر آن تبیین گردیده )که کاملترین آن چادر است را برای ایفای نقش در عرصه های گونا گون نظام تعلیم و تربیت به منصه ظهور رساند.
سیدحسام سیدحسینی قهه
جهت کسب اطلاعات بیشتر روی متن کلیک کنید.
برای دانلود کتاب نظام هدفمند و مقدمه ای در بعدزمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند برwww.nezamehadafmand.irکلیک کنید.