» «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» » چشم انداز تحولات در نظام آموزش و پرورش
«تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» - آینده پژوهی - اخبار انتخابات 1400 - اخبار ایران و جهان - انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ - انتخابات ریاست جمهوری ایران - انتخابات مکتبی - حکومت مکتبی - تکنولوژی - جامعه - جایگاه - جشنواره - حکومت - خانواده - دانشگاه - داوطلب انتخابات ریاست جمهوری - دکترین - ساختار - سمینار - سیدحسام سیدحسینی قهه - سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران - شفاف سازی مسائل فقهی - طرح سوال - فرضیه - فرمول نظریه - کارگاه - کتاب - کتابخانه - کنگره - لینکستان - مدرسه - مطالعه تطبیقی - مقاله - مکتب اقتصادی‌عدالت‌محور - مکتب انتخابات تربیت ‌محور - مکتب رسانه‌ای پژوهش محور - مکتب سینمایی رسالت‌محور - مکتب شهید قاسم سلیمانی - مکتب عشق و محبت - مکتب قدس - مکتب مدیریتی تکامل محور - مکتب ولایت فقیه - منطق جهانی شدن - نظریه - نظریه پردازان ایران - نظریه پردازان سایر ملل - نمایشگاه - همایش

چشم انداز تحولات در نظام آموزش و پرورش

اردیبهشت 21, 1392 4۰127

چشم انداز تحولات در نظام آموزش و پرورش(حوزه و دانشگاه)

حضور محترم استاندار اصفهان جناب آقای دکتر ذاکراصفهانی

باسلام و آرزوی توفیقات الهی

الحمدلله رب العالمین

عنایت به اهمیت ساختار نظام آموزشی؛ و برای تدوین چنین ساختاری نیاز به یک برنامه ریزی مدبرانه آموزشی – پژوهشی دارد، تا توازن و تعادل بین نسل های گوناگون حاصل آید، و این امر می تواند در روند اداره‌ امور زندگی فردی و اجتماعی افراد یک ملت نقش مهمی ایفا نماید و مفید و ثمربخش واقع شود (عدالت در تعلیم و تربیت)، لکن برای این مهم بهتر است در مرحله نخست؛ بررسی راهبردهای ساختاری چنین نظام آموزشی را به شکل پژوهش توسط علما و اندیشمندان آن ملت، و سپس جهت توازن و هماهنگی بین اقشار مختلف آن ملت طرح پژوهش نمود (همزمان نیز امکان پذیر است) «ارتقای بینش عمومی».البته؛ استراتژی این راهبردها در سطح جهانی اهمیت والایی دارد.

تاکنون آنچه که در کتابهای درسی طرح و بیان گردیده، بیشتر در بُعد نظریه ها (نقش حروف و اعداد) بوده که به شکل های مختلف در این کتابها جای گرفته اند و مورد تدریس واقع شده تا دانش آموزان نیز بتوانند در پرتو چنین نظریه هایی: مخترع، نویسنده، پزشک، مهندس، تکنسین، وکیل، قاضی، کارگردان، تهیه کننده، استاد و… شوند.

البته؛ هدف اینجانب تأیید یا رد چنین نظریه هایی نیست، بلکه جهت تأمل و تعامل، دیدگاههای خود را به شکل سؤال طرح و بیان می نمایم :

–        آیا این نظریه ها نیاز روزمره همه افراد یک جامعه را در امور روزمره آنها تأمین می‌کنند؟!

–    آیا روابط بین نظریه ها درشکوفایی و شکل گیری استعدادها جهت فرصتهای شغلی متعدد، در دست یافتن به کمالات انسانی نقش دارند؟!

–        آیا این نظریه ها با توازن و انطباق بر دستورات الهی طرح و بیان شده اند؟!

–    در زمینه عالی ترین راهبردی که بتوان نظریه هایی متوازن  و منطبق بر دستورات الهی که در امور روزمره هر فرد واجتماعی ایفای نقش نمایند و مفید و ثمربخش واقع شوند، چه پیشنهادی دارید؟!

به چند دیدگاه فوق اکتفا نموده، تا ان‌شاءا… زمینه ای باشد، جهت دست یافتن به یک ساختار نظام آموزشی جامع و کامل. البته، برای این که چیزی از قلم نیفتد، طرح ذیل را جهت بررسی و تحقیق پیشنهاد می‌کنم.

راههای ورود به مدرسه را با استراتژی جهانی شدن جهت تدوین کتابهای درسی و همچنین شناخت، شکوفایی و مدیریت استعدادها مورد بررسی و تحقیق قرار دهید(کتاب نظام هدفمند؛ معرف تئوری‌های فرمول مکتب متعالی شیعه است).

عنایت به سعی و تلاش اینجانب سیّدحسام سیّدحسینی قهه طی نامه —— مورخ —— (اشتغال)؛ ( و همچنین به پیوست تصویر نامه ——-  مورخ——–،نامه ——- مورخ——–، نامه —— مورخ ——- و خلاصه سوابق تحصیلی، پژوهشی و تجربیات اینجانب) و نظر به کلام اینجانب در راستای اهمیت دادن به مالکیت فکری نسبت به مدارک تحصیلی (حوزوی و دانشگاهی)؛ نهادهای (حوزه ودانشگاه) با اندیشه و تئوریهای دانشمندان و فرهیختگان بزرگی، که تحصیل علم این بزرگان یک چنین نهادهایی (حوزه ودانشگاه) نبوده­ است؛ شکل گرفته­ است، وتوسط عزیزان بزرگوارتحصیل­کرده ­ایی در یک چنین نهادهایی(حوزه ودانشگاه) اداره می شود؛ ودر عصر حاضر نیز خواه و ناخواه، نظر به­ اندیشه و تئوری های با قابلیت­های­ گوناگون، کامل وجامع بودن اینجانب سیّدحسام سیّدحسینی قهه، می­تواند سکان دار مسیرتمام وکمال تحول حوزه و دانشگاه و احیاءکننده ارزشهای علمی، والای بشری و اصیل اسلامی در سیاستگذاری و برنامه ­ریزیهادر سطوح خرد و کلان نظام جمهوری اسلامی در داخل و در سطح بین الملل قرار گیرد؛  وهمچنین در راستای حمایت از حقوق مالکیت فکری (در راستای تحقق وظیفه وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری مبنی بر “فراهم‌ نمودن زمینه حمایت از حقوق مالکیت فکری” و همچنین بند (الف) ماده ۴۵ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مبنی‌بر پیش‌بینی ساختارهای اجرایی لازم برای طراحی و استقرار کامل نظام حقوق مالکیت فکری در سطح ملی و همسویی آن با نظامهای بین‌المللی تدوین گردیده است و بکارگیری آن، زمینه توسعه و تجاری‌سازی نتایج حاصل از دارایی‌های فکری را با ایجاد انگیزه برای پدیدآورنده و نیز حفظ منافع مؤسسات علمی و پژوهشی فراهم می‌سازد)، از حضرت­عالی به­ عنوان استاندار ­نظام­ اسلامی درخواست می­نمایم دستورفرمایید بنده بتوانم مناسب با استعداد و توان خود به حرفه وشغلی ­ثابت و در­آمد تعریف­ شده­ ای اشتغال داشته­ باشم را پاسخ واعلان نمایید تا انشاءا… درآینده درخدمت بیشتر به نظام جمهوری­ اسلامی ایران قرار­گیرم.

                                                                                        ومن ا.. التوفیق

                                                                                       سیّدحسام سیّدحسینی قهه

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی متن کلیک کنید.

برای دانلود کتاب نظام هدفمند و مقدمه ای در بعدزمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند برwww.nezamehadafmand.irکلیک کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سيّدحسام سيّدحسيني قهه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت