» «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» » متولیان اداره ملت و کشور
«تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» - آینده پژوهی - اخبار انتخابات 1400 - اخبار ایران و جهان - انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ - انتخابات مکتبی - حکومت مکتبی - تکنولوژی - جامعه - جایگاه - جشنواره - حکومت - خانواده - دانشگاه - دکترین - ساختار - سمینار - سیدحسام سیدحسینی قهه - سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران - شفاف سازی مسائل فقهی - طرح سوال - فرضیه - فرمول نظریه - کارگاه - کتاب - کتابخانه - کنگره - لینکستان - مدرسه - مطالعه تطبیقی - مقاله - مکتب اقتصادی‌عدالت‌محور - مکتب انتخابات تربیت ‌محور - مکتب رسانه‌ای پژوهش محور - مکتب سینمایی رسالت‌محور - مکتب شهید قاسم سلیمانی - مکتب عشق و محبت - مکتب قدس - مکتب مدیریتی تکامل محور - مکتب ولایت فقیه - منطق جهانی شدن - نظریه - نظریه پردازان ایران - نظریه پردازان سایر ملل - نمایشگاه - همایش

متولیان اداره ملت و کشور

آبان 2, 1399 2۰140

متولیان اداره ملت و کشور

شفاف سازی نقش و جایگاه متولیان اداره ملت و کشور

1مهمترین-کلید-های-ایران-و-جهان-در-تئوری-(مکتب)-نظام-هدفمند

شفاف سازی نقش و جایگاه متولیان اداره ملت و کشور

سیدحسام سیدحسینی‌قهه رابط سابق دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه گیلان در دانشکده کشاورزی صومعه سرا دانشگاه گیلان( سعی و استمرار برای تحقیقات میدانی در کاربرد ملزومات مکتب متعالی)؛

نگاه مکتبی به ملت و کشور ایران(پارس)

سوالاتی که به خودی خود برای ملت و کشور مکتبی(نقش و جایگاه توانمندی و ظرفیت‌ها) ایران(پارس) چه در داخل و چه سایر ملت ها و کشور های جهان طرح و بیان می شود:

  1. نقش و جایگاه مکتب برای طرح‌ها و لوایح، فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت، قیمت گذاری کالا و محصولات کجا است؟!
  2. نقش و جایگاه حقوق مالکیت فکری برای طرح‌ها و لوایح، فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت، قیمت گذاری کالا و محصولات کجا است؟!
  3. نقش و جایگاه مجتهد جامع الشرایط (ولایت فقیه) و نظام رهبری برای طرح‌ها و لوایح، فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت، قیمت گذاری کالا و محصولات کجا است؟!
  4. نقش و جایگاه قوای سه گانه و سران قوای مجریه، قضاییه و مقننه برای طرح‌ها و لوایح، فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت، قیمت گذاری کالا و محصولات کجا است؟!
  5. نقش و جایگاه بزرگترین نهاد علمی آموزش و پرورش(حوزه و دانشگاه) برای طرح‌ها و لوایح، فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت، قیمت گذاری کالا و محصولات کجا است؟!
  6. نقش و جایگاه نهادها، سازما ن‌ها، اصناف و اتحادیه های کسب کارهای حقیقی و مجازی برای طرح‌ها و لوایح، فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت، قیمت گذاری کالا و محصولات کجا است؟!
  7. نقش و جایگاه واحد پول ملی(۱) برای طرح‌ها و لوایح، فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت، قیمت گذاری کالا و محصولات کجا است؟!
  8. نقش و جایگاه اراضی ملی؛ ذخایر و معادن و منابع خدادادی برای طرح‌ها و لوایح، فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت، قیمت گذاری کالا و محصولات کجا است؟!
  9. نقش و جایگاه اراضی ملی؛ کشاورزی دامپروری طیور و شیلات خدادادی برای طرح‌ها و لوایح، فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت، قیمت گذاری کالا و محصولات کجا است؟!
  10. نقش و جایگاه مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای طرح‌ها و لوایح، فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت، قیمت گذاری کالا و محصولات کجا است؟!

…مراقب باشید چیزی از قلم نیفتد.

(۱)هم‌اکنون نام واحد پول اصلی ایران ریال و واحد پول فرعی تومان است؛ دانش اقتصادی نهفته در چنین واحد پولی گستردگی دانش علوم ریاضی را در رونق تولید و جهش تولید در ابعاد گوناگون به منصه ظهور می‌رساند و مانع افزایش قیمت کالا و محصولات خواهد شد و با گسترش دایره مدیریت صادرات و واردات در شهرها و روستاهای استان‌های کشور و سایر کشوره‌های جهان کاهش قیمت کالا و محصولات برای رشد، تجلی، ظهور و شکوفایی صفات و  استعدادهای متعالی به منصه ظهور می رسد.

واحد پولی مشترک بین ملل مختلف جهان هر اسمی که داشته باشد تحت رهبری واحد یک چنین مکتب جامع و کامل( تئوری نظام هدفمند) برای رفاه و آرامش با ثبات ملت‌ها؛ قیمت‌ کالا و محصولات برای ملت‌ها تعریف و تنظیم می‌شود. 

هرکشوری با توان و ظرفیت اقتصادی که دارد می تواند یک الگوی اقتصادی‌عدالت‌محور برای رفاه و آرامش با ثبات ملت خود داشته باشد بدون اینکه واحد پولی مشترک بین ملل مختلف جهان بر آن کشور  و سایر کشورها تاثیر ناعادلانه داشته باشد و در ارتباط با سایر کشورها برای صادرات و واردات کالا و محصولات مورد نیاز ملت‌شان به نتایج ارزشمندی برسند.  هرکشوری با توان و ظرفیت اقتصادی که دارد می تواند یک الگوی اقتصادی عدالت محور برای رفاه و آرامش با ثبات ملت خود و سایر ملل جهان داشته باشد.

ازمهمترین ویژگی تئوری نظام هدفمند در مدیریت و تنظیم بازر اینست که قیمت کالا و محصولات برای حفظ آرمش فرد به فرد ملت افزایش نمی یابد و از یک ثبات ماندگار در سیاست های مدیریتی و تنظیم بازار با حفظ استقلال قرار داده می شود، دیگر اینکه چنین سیاستی به فرد به فرد ملت فرصت پس اند از و همکاری در امور خیر خواهانه نیز می دهد( الحدالله رب العالمین کشور ایران چنین ویژگی برایش فراهم است).

اجتهاد مؤلف و اهمیت حقوق مؤلف در ابعاد گوناگون

در ادبیات تئوری(مکتب) نظام هدفمند ؛ آنچه مؤلف را از مترجم، ناشر و… متمایز می کند،و حقوق ایشان(مؤلف) را بر سایرحقوق(حقوق مترجم، ناشر و…) متمایز و اثبات می کند،حقوق مترجم، ناشر و… نیز بر این مهم (حقوق مؤلف) طرح و بیان می گردد، و شاخه‌هاى متعدد علم حقوق را در ابعاد گوناگون مبتنی و مطابق  با دستورات الهی (آموزه های قرآن و عترت) تنظیم می کند، تا تمامی ارزشهای الهی را برای حفظ قدر و منزلت انسان فراهم و محقق نماید؛اجتهاد(سعی و اهتمام) مؤلف در بدست آوردن نتایج تحقیقاتی و پژوهشی، و ارائه راهکارهای مناسب برای تحقق نتایج ارزشمند تحقیقات و پژوهش است.

تاکنون آنچه که در تألیفات و  کتابهای درسی طرح و بیان گردیده، بیشتر در بُعد نظریه ها(نقش حروف و اعداد) بوده که به شکل های مختلف در این کتابها جای گرفته اند و مورد تدریس واقع شده تا دانش آموزان نیز بتوانند در پرتو چنین نظریه هایی: مخترع، نویسنده،خبرنگار، پزشک، مهندس، تکنسین، وکیل، قاضی، کارگردان، تهیه کننده، هنر مند و هنرپیشه، استاد و… شوند.

مطالعه و شناخت عمیق تئوری( مکتب) نظام هدفمند با نام‌های مبارک ذیل:

 

  1. مکتب ادبی تکامل محور
  2. مکتب استقلال و آزادگی
  3. مکتب ‌اقتصادی‌عدالت‌محور
  4. مکتب امام خمینی (ره)
  5. مکتب‌ انتخابات ‌تربیت‌محور
  6. مکتب‌ پیشگیری و درمان بیماری‌ها و سلامت نظام تعلیم و تربیت در ایران و جهان
  7. مکتب‌ جهانی‌شدن (مسیرتکامل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اقوام وملل)
  8. مکتب‌ حجاب و عفاف(مکتب تربیتی با انواع مد و لباس تربیت محور)
  9. مکتب حقوق بشر و سایر مخلوقات خداوند
  10. مکتب خاتم پیامبران(ص)
  11. مکتب راهبردی مشترک تمام انبیاء الهی(مکتبی با چارچوب علمی و عملی تکامل‌محور)
  12. مکتب ‌رسانه‌ای‌ پژوهش محور
  13. مکتب‌ سینمایی ‌رسالت‌محور
  14. مکتب‌ شهید ‌قاسم‌سلیمانی
  15. مکتب صلح عدالت محور جهانی
  16. مکتب‌عشق و محبت
  17. مکتب ‌قدس
  18. مکتب‌ کارآفرینی‌تعاون‌محور
  19. مکتب مدیریتی تکامل محور
  20. مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی(دفاع از ارزش های اعتقادی و تمامیت ارضی)
  21. مکتب ‌ولایت ‌فقیه‌( قرآن و اهل بیت علیهم السلام)
  22. مکتب نوآوری و شکوفایی
  23. مکتب هنر و خلاقیت

 

 

ﻋﻠﻮم رﯾﺎﺿﯽ و ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮔﺬاری ﻫﺎی ﮐﻼن ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﯽ

علوم ریاضی در نگاه و شناخت مکتبی(تئوری نظام هدفمند)؛ علوم ریاضی ساده ترین روش‌ها برای حل پیچیده ترین مسائل در حوزه‌های مختلف علوم را دارد و بر اساس محور این دانش ارزشمند کامل‌ترین راهکارهای متعالی در نظام هدفمند و مقدمه‌ای در بعد زمان و مکان  بر کتاب نظام هدفمند برای سیاست گذاری‌های کلان نظام آموزشی تعریف  و تبیین گردیده است.

نقش تئوری نظام هدفمند در تدوین و تألیف کتب درسی با محوریت علوم ریاضی

با توجه به اهمیت و گستردگی رشته های تحصیلی و رشته های بین رشته ای بر اساس نیازهای فردی و اجتماعی در ابعاد گوناگون علوم با محوریت علوم ریاضی و ویژگی تئوری نظام هدفمند(کتاب نظام هدفمند اثر سیدحسام سیدحسینی قهه) برای تدوین و تألیف کتب درسی؛ لازم است برای توسعه کمی و کیفی رشته های تحصیلی و رشته‌های بین رشته‌ای؛ شاخه هایی از علوم ریاضی مخصوص و متناسب با آن رشته(هریک از رشته های تحصیلی و رشته‌های بین رشته‌ای) تدوین و تألیف گردد.

قابلیت مقاله با محوریت دانش علوم ریاضی و چند بعد نگر مکتبی :

  • با توجه به توانمندی تئوری ارایه شده در کتاب نظام هدفمند اثر سیدحسام سیدحسینی قهه؛ مقاله‌ای تحت عناوین مختلف (با توجه به اهمیت حقوق مخاطبین صفحه ۲۰ و ۲۱ « ارتباطات ، اطلاع رسانی، بازاریابی » کتاب نظام هدفمند) در همایش ها و جشنواره های گوناگون ارایه گردیده که در همایش ملی تعاون و کار آفرینی ۲۴ و۲۵ مهرماه ۱۳۸۷ این مقاله تحت عنوان «بررسی تعاون و کارآفرینی در دهکده جهانی» در بخش پوستر پذیرفته شده و گواهینامه آنرا دریافت نمودم؛ وهمچنین تحت عنوان“راهبرد خنثی سازی عملیات روانی در فرایند آینده پژوهی برای دهکده جهانی” پذیرش و چاپ درچکیده مقالات همایش عملیات روانی،مهندسی وآینده پژوهی؛  ” نگاهی به هستی شناسی وب معنایی از دیدگاه حسینی در دهکده جهانی” عنوان مقاله برتر در چهارمین جشنواه وب ایران؛ نگاهی به اقتصاد مقاومتی و سیاستگذاری انرژی از دیدگاه حسینی در دهکده جهانی ارسال به همایش اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی و توسط کمیته علمی همایش مورد بررسی و پذیرش قرار گرفت؛ در سومین همایش بزرگ علوم و صنایع غذایی – دانشگاه صنعتی اصفهان شهریور ماه ۱۳۹۴ تحت عنوان نگاهی به  کاربرد فناوری های نوین جهت ارتقاء امنیت غذایی از دیدگاه حسینی در دهکده جهانی در بخش پوستر پذیرفته شده و گواهینامه آنرا دریافت نموده است.

نگاهی به نقش تئوری نظام هدفمند برای بهبود و ساماندهی  سیستم های سازمان یافته کانون تفکر از دیدگاه حسینی در دهکده جهانی

ارتباطات، اطلاع رسانی، بازاریابی

در دنیای امروز سعی همه بر این است که دهکده ای جهانی به وجود آورند، البته چگونه و چطور؟! این آرزوی تمام انسانهاست و این موضوع را می توان سرآغاز باب خداشناسی دانست. البته اینجانب در این خصوص نه با حروف و نه با اعداد بلکه با فطرت به این مسأله نگاه می کنم که مواردی از جمله محبت، دوستی و دیگر کمالات انسانی است که همگان به این امر توجه خاص دارند، بدون اینکه حتی به فطرت خود توجهی داشته باشند که این ندای ارتباط از کجاست؟! اگر بیشتر دقت کنیم می بینیم که این ارتباط در تمام آفرینش و در تمام مخلوقات خداوند مشاهده می شود، ارتباط با خدا به راحتی تمام این ارتباطات را میسر می سازد. اگر نظری به خود و اطراف خود بیفکنیم خواهیم یافت که مگر نه این است که همه برای همین ارتباط گرد هم جمع شده اند، امر ارتباطات است که انسانها را کنار هم جمع نموده، البته این عبارت مقدس (ارتباطات) اصل نیازهای مادی و معنوی بشری است که امر واضحی است، البته محصولات و خدمات نیز در خصوص رفع نیازهای بشر و بهبود رفاه انسانها به همدیگر مرتبط هستند. حال انسان چگونه می تواند از این الطاف و برکات الهی استفاده بهینه را ببرد؟!

باید تمام عواملی که نیازی را به وجود می آورند را بررسی نمود. در اینجاست که حروف و اعداد نیز ابزار ارتباط می شوند.

ابزاری که به همه چیز نام و کلام، مقدار و اندازه می دهد و مبحث اطلاع رسانی و بازاریابی را باز می کند؛ اطلاع رسانی بر این اساس است که، این نوع محصولات و خدمات را داریم، بازاریابی نیز بر این اساس که چه مقدار از این محصولات و خدمات مورد عرضه و تقاضا است، این دو مبحث لازم و ملزوم یکدیگر هستند که در باب ارتباطات و ارتباط مشاغل با هم مطرح می شوند؛ ارتباطی که هر انسانی و هر شغلی در خصوص رفع نیازهای مادی و معنوی خود با دیگران دارد و نقش اساسی پیدا می کند، در این راستا صداقت، درستی و انسان دوستی فرای همه محصولات و خدمات قرار می گیرند، چرا که این صفات عالیه هستند که به حروف و اعداد روح و تعالی می بخشند تا از این محصولات و خدمات استفاده بهینه را داشته باشیم.

مگر در دهکده جهانی حساب و کتاب وجود ندارد که غیر از این تصور کنیم، آری! مدیریت و برنامه ریزیهای صحیح و مدبرانه است که بر خواسته های معقول همه مهر تأیید زده تا این محصولات و خدمات به دست متقاضی خود برسد، این مسیری که در این راستا طی می شود راه ما را در خصوص ارتباطات هموار می نماید. مسیری که روزها، ماهها و سالها طول می کشد، با ارتباطات سازمان یافته جهت اطلاع رسانی و بازاریابی به کمترین زمان ممکن برسد تا از این لحظه، از زمان نیز استفاده بهینه گردیده، در این جاست که مکارم اخلاق حرف اول را در دنیا می زند، اینجاست که معنای حقیقی رقابت (والسابقون السابقون اولئک المقربون) را می بینیم.

به عبارتی تمام انسانها در خیر (برکت) رساندن به یکدیگر از هم پیشی می گیرند. و آن دهکده جهانی (مدینه فاضله) را نه در عالم رویا بلکه در بیداری خواهیم دید، آری! این پیام حقیر است به خود و تمام جهانیان که بیاییم تجدیدنظری در آنچه تاکنون گذشته است داشته باشیم و در اصلاح و آبادانی دنیای کنونی گامی بلند برداریم و شاهد طراوت و شادابی در تمام مخلوقات خداوند باشیم و در این دنیای کوچک همگی برای استفاده بهتر از الطاف و برکات خداوند بهره ای کامل ببریم.

هر چند که نمی توانم بگویم، این کلام آخر حقیر است و حق کلام را آنچنان که باید ادا کرده ام، اما سخن را با یکی از دیدگاههای خود به پایان می رسانم.

تبلیغات؛ یعنی مدیریت سرمایه برای استفاده بهینه از زمان و امکانات هستی جهت دست یافتن به کمالات انسانی در راه رسیدن به خدا.

حسینی،نظام هدفمند،صفحه۲۰-−۲۱

عدالت نگاهی به  نقش تئوری نظام هدفمند برای بهبود و ساماندهی  سیستم های سازمان یافته کانون تفکر از دیدگاه حسینی در ایران و جهان

ثـبات راه

آنچه که یک ملت را به سر منزل مقصود می رساند، برنامه ریزی و نظارت مدبرانه بر امور است، حال این امور شامل چه مواردی است خود مقوله ایی کامل و تمام (در همه امور) است، که در مجالی به بحث و بررسی می پردازیم.

یکی از آن موارد تثبیت قیمت محصولات و خدمات است که می توان بر اساس زمان و مکان، تهیه و تولید، عرضه و تقاضا مورد بررسی و مطالعه قرارداد و به دایره توانمندیها و ظرفیتها نیز توجه خاصی داشت، اینجا نیز مسأله ارتباطات (عوامل ارتباط) در جهت سهولت قرار گرفتن این محصولات و خدمات برای متقاضی قیمت با ثبات را از خود نشان می دهد.

البته، چون نقش انسان در تهیه و تولید، استفاده از محصولات و خدمات وجود دارد، باز هم معیارهای انسانی در خصوص قدر و منزلت انسان قدم پیش گذاشته و هر آنچه را که در حقظ قدر و منزلت انسان باشد را سنجیده و به محصولات و خدمات قیمت مدبرانه می دهد که همه در آسایش و رفاه به تعلیم و تربیت در نیل به کمالات انسانی قرار گیرند.

(ملتی در تعلیم و تربیت موفق است، که در قیمت دادن به محصولات و خدماتش از مستضعفان و محرومان غافل نباشد)

حسینی، نظام‏ هدفمند، صفحه ۱۹

راه حل شناخت و دستیابی به یک نظریه(مکتب) جامع و کامل در بخش‌‍‌ها و حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تربیتی و …  ، نقدخیرخواهانه و سازنده بر رهبری یک ملت؛ حرکت ساختارهای سازمانی به سمت اصلاح و تعالی

ساختار

الحمدلله رب العالمین

عنایت به اهمیت ساختار نظام آموزشی؛ و برای تدوین چنین ساختاری نیاز به یک برنامه ریزی مدبرانه آموزشی – پژوهشی دارد، تا توازن و تعادل بین نسل های گوناگون حاصل آید، و این امر می تواند در روند اداره‌ امور زندگی فردی و اجتماعی افراد یک ملت نقش مهمی ایفا نماید و مفید و ثمربخش واقع شود (عدالت در تعلیم و تربیت)، لکن برای این مهم بهتر است در مرحله نخست؛ بررسی راهبردهای ساختاری چنین نظام آموزشی را به شکل پژوهش توسط علما و اندیشمندان آن ملت، و سپس جهت توازن و هماهنگی بین اقشار مختلف آن ملت طرح پژوهش نمود (همزمان نیز امکان پذیر است) «ارتقای بینش عمومی».البته؛ استراتژی این راهبردها در سطح جهانی اهمیت والایی دارد.

تاکنون آنچه که در کتابهای درسی طرح و بیان گردیده، بیشتر در بُعد نظریه ها(نقش حروف و اعداد) بوده که به شکل های مختلف در این کتابها جای گرفته اند و مورد تدریس واقع شده تا دانش آموزان نیز بتوانند در پرتو چنین نظریه هایی: مخترع، نویسنده، پزشک، مهندس، تکنسین، وکیل، قاضی، کارگردان، تهیه کننده، استاد و… شوند.

البته؛ هدف اینجانب تأیید یا رد چنین نظریه هایی نیست، بلکه جهت تأمل و تعامل، دیدگاههای خود را به شکل سؤال طرح و بیان می نمایم :

–        آیا این نظریه ها نیاز روزمره همه افراد یک جامعه را در امور روزمره آنها تأمین می‌کنند؟!

–        آیا روابط بین نظریه ها درشکوفایی و شکل گیری استعدادها جهت فرصتهای شغلی متعدد، در دست یافتن به کمالات انسانی نقش دارند؟!

–        آیا این نظریه ها با توازن و انطباق بر دستورات الهی طرح و بیان شده اند؟!

–        در زمینه عالی ترین راهبردی که بتوان نظریه هایی متوازن  و منطبق بر دستورات الهی که در امور روزمره هر فرد واجتماعی ایفای نقش نمایند و مفید و ثمربخش واقع شوند، چه پیشنهادی دارید؟!

به چند دیدگاه فوق اکتفا نموده، تا ان‌شاءا… زمینه ای باشد، جهت دست یافتن به یک ساختار نظام آموزشی جامع و کامل. البته، برای این که چیزی از قلم نیفتد، طرح ذیل را جهت بررسی و تحقیق پیشنهاد می‌کنم.

راههای ورود به مدرسه را با استراتژی جهانی شدن جهت تدوین کتابهای درسی و همچنین شناخت، شکوفایی و مدیریت استعدادها مورد بررسی و تحقیق قرار دهید (البته برای چنین ساختار نظام آموزشی جامع و کاملی، کلیه راهبردها و راهکارها در کتاب نظام هدفمند و مقدمه ای در بُعد زمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند طرح و بیان گردیده است).

حسینی،مقدمه ای در بعد زمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند،صفحه۲۱-−۲۵

نکته مهم اینست که : قوای سه گانه( مقننه، قضائیه و مجریه) مکتب خود را برای اداره ملت و کشور اعلان و معرفی کنند؟!

بدون شرح!!

سیدحسام سیدحسینی قهه

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی متن کلیک کنید.

برای دانلود کتاب نظام هدفمند و مقدمه ای در بعدزمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند برwww.nezamehadafmand.irکلیک کنید.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

سيّدحسام سيّدحسيني قهه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت