» «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» » نیازهای اساسی خانواده
«تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» - آینده پژوهی - اخبار انتخابات 1400 - اخبار ایران و جهان - انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ - انتخابات ریاست جمهوری ایران - انتخابات مکتبی - حکومت مکتبی - تکنولوژی - جامعه - جایگاه - جشنواره - حکومت - خانواده - دانشگاه - داوطلب انتخابات ریاست جمهوری - دکترین - ساختار - سمینار - سیدحسام سیدحسینی قهه - سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران - شفاف سازی مسائل فقهی - طرح سوال - فرضیه - فرمول نظریه - کارگاه - کتاب - کتابخانه - کنگره - لینکستان - مدرسه - مطالعه تطبیقی - مقاله - مکتب اقتصادی‌عدالت‌محور - مکتب انتخابات تربیت ‌محور - مکتب رسانه‌ای پژوهش محور - مکتب سینمایی رسالت‌محور - مکتب شهید قاسم سلیمانی - مکتب عشق و محبت - مکتب قدس - مکتب مدیریتی تکامل محور - مکتب ولایت فقیه - منطق جهانی شدن - نظریه - نظریه پردازان ایران - نظریه پردازان سایر ملل - نمایشگاه - همایش

نیازهای اساسی خانواده

بهمن 4, 1392 1۰122

نیازهای اساسی خانواده

دانش خانواده،مدرسه،دانشگاه،جامعه وحکومت برای نیازهای اساسی خانواده

شرایط والدین را درک کنیم

            عشق والدین به فرزندان آن چنان پایدار و محکم است که حتی خود والدین نیز از این امر فطری آن طور که حق شناخت باشد، نشناخته ­اند.

آری! عشقی که می­ خواهد به بهترین نام فرزند را بخواند و او از بهترین ها باشد.

اگر در فرزند فعلی ببیند که به دور از اخلاق و معیارهای انسانی باشد، در پی عامل این فعل صادره از فرزند برمی ­آید، آنچنان که حتی به خود نیز مراجعه می­کند، مبادا عامل، فعلِ خود باشد که این نوع فعل از فرزند سرزده و تا آنجا پیش  می­ رود که هر آنچه در تعلیم و تربیت فرزند نقش دارد را برای او فراهم می­کند.

            البته با توجه به اینکه خود به تنهایی برای رسیدن به این امر قادر نیست؛ بدون اینکه بداند، علما و مسؤولان نیز در این امر (تعلیم و تربیت) او را یاری می­نمایند و به هر چه که از ناحیه ایشان می­شنود اعتماد نموده و به کار می­ بندد، تا بتواند فرزندی از برترین ها داشته باشد.

آری! ای برادر و خواهری که دارای علم و مسؤولیت هستی؛ بدان! همانطور که خداوند علم و مسؤولیت بدون تعهد به شما نداده، در همین حال با توجه به شناخت شما از نعمتها، الطاف، کمالات و احاطه بر محیط در این رسالت بر همگان آسان گرفته و سختی وجود ندارد، اگر هم سختی و مشکلی باشد عدم درک شرایط است.

            در ادامه به بعضی از نکات مهم در خصوص تعلیم و تربیت به شکل کلیدی پرداخته می­شود.

ـ بررسی و شناخت از نیازهای اساسی دانش آموز (فرزند)؛

ـ برگزاری جلساتی در خصوص برنامه­ ریزی و مسؤولیت پذیری فرزندان در خانه، کنار مطالعه و تمرین دروس تحصیلی (تقسیم مسؤولیت در خانه)؛

ـ بررسی حداقل امکاناتی که یک خانواده در خانه برای تعلیم و تربیت فرزندانشان می­توانند در نظر داشته باشند؛

ـ بررسی خوراک، پوشش(مسکن از اهم واجبات و سایر پوشش ها همچون لباس ولوازم موردنیاز داخل منزل و…) و در رأس آن تعلیم و تربیت که باید (بر اساس درآمد) ضعیف ترین و کم درآمدترین فرد جامعه معیار گفتمان باشد؛

ـ بررسی چگونگی حذف الفاظ ناصحیح و استفاده صحیح از امکانات موجود که در خانه برای تعلیم و تربیت نقش مؤثری دارند؛

ـ اطلاع رسانی و شناخت خانواده از امکانات موجود در حیطه سکونت و زندگی آنها و چگونگی ارتباط والدین جهت تعلیم و تربیت فرزندانشان؛

ـ در معرفی شاخصهای تربیتی، دعوت سخنران با موضوعاتی خاص در هر جلسه؛

ـ بررسی و ارایه شرحی از برنامه­ های کوتاه مدت و دراز مدت آموزشی و روند شکل گیری این طرح و برنامه ­ها در جهت تعلیم و تربیت و آشنایی والدین از این خصوص برنامه ­ها.

حسینی،نظام هدفمند،صفحه ۱۳_۱۴

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی متن کلیک کنید.

برای دانلود کتاب نظام هدفمند و مقدمه ای در بعدزمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند برwww.nezamehadafmand.irکلیک کنید.

@nezamehadafmand_ir

به این نوشته امتیاز بدهید!

سيّدحسام سيّدحسيني قهه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت