» «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» » تحلیل حکیمانه و نقد خیرخواهانه و سازنده
«تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» - اخبار انتخابات 1400 - اخبار ایران و جهان - انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ - انتخابات ریاست جمهوری ایران - انتخابات مکتبی - حکومت مکتبی - تکنولوژی

تحلیل حکیمانه و نقد خیرخواهانه و سازنده

اردیبهشت 30, 1400 1۰111

تحلیل حکیمانه و نقد خیرخواهانه و سازنده بر رهبری و نظام رهبری و شورای نگهبان و طبقه بندی ساختاری شورای نگهبان

امام صادق علیه السلام: فِکرَهُ ساعَهٍ خَیرٌ مِن عِبادَهِ اَلفِ سَنَهٍ؛

یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.

مصباح الشریعه،ص۱۱۴

پژوهش محور ورسالت محور با قواعد استنباطی احکام و اثباتی علوم آمدم.

سیدحسام سیدحسینی قهه – تنهاترین داوطلب با جایگاه حقیقی در نظام مکتبی انتخابات ریاست جمهوری ایران ۱۴۰۰

سیدحسام سیدحسینی قهه

فضای مجازی فضایی با سرعت و شتاب حداکثری در رسانه های داخلی و بین المللی و سایر رسانه های موافق و مخالف جمهوری اسلامی ایران که به خودی خود پژوهش محوری و صداقت و سلامت رسانه ای را رقم خواهد زد.

 

تحلیل حکیمانه و نقد خیرخواهانه و سازنده بر رهبری و نظام رهبری و شورای نگهبان و طبقه بندی ساختاری شورای نگهبان

پژوهش محور ورسالت محور با قواعد استنباطی احکام و اثباتی علوم آمدم.– آمدم تا انقلاب اسلامی در مسیر مکتب اسلام ناب حرکت کند – و یاران امام(ره) و فرزندان انقلاب در پرتو چنین مکتبی به عالی ترین صفات متعالی دست یابند و الگویی جهانی برای ملت های مختلف جهان در تمامی عرصه ها باشند.

جایگاه شورای نگهبان در نظام مکتبی انتخابات یک جایگاه پژوهش محوری ورسالت محوری با قواعد استنباطی احکام و اثباتی علوم است.

نگاهی مکتبی به تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبّر بودن نامزدهای ریاست جمهوری

با ثبت نام و حضور سیدحسام سیدحسینی قهه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران – سوالاتی به خودی خود در خصوص شورای نگهبان ( قانون گذاران و حقوق دانان پیشین و فعلی آن) ، ستاد انتخابات کشور ، نامزدهای ریاست جمهوری، مهندسی انتخابات، مفسرین و تحلیلگران، خبرگزاری ها و رسانه های حاضر در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران طرح می شود.

کدامین جایگاه (جایگاه حقیقی یا جایگاه حقوقی) در مکتب اسلام ناب محمدی  (ص) برای تعریف و معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبّر بودن نامزدهای ریاست جمهوری از اهمیت والایی برخوردار است.

  1. جایگاه حقیقی نامزدهای ریاست جمهوری
  2. جایگاه حقوقی نامزدهای ریاست جمهوری

 

حقیقت اصل شناخته و درک شود – مصوبه ای لازم نیست.

با توجه به عدم آشنایی لازم قانون گذاران و حقوق دانان فعلی شورای نگهبان به حقیقت اصل یکصد و پانزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باعث شده تا برای تعریف صحیح از این اصل بدون تکیه به جایگاه پژوهش محور ورسالت محوربا قواعد استنباطی احکام و اثباتی علوم – مصوبه ای را طرح کنند – که تا به امروز چالش های بسیاری در روند برگزاری ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری(از دموکراسی مکتبی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برخوردار نبوده و عمق شناسایی دارندگان شرایط این اصل فراهم نگردد) به همراه داشته است. برای این مهم تفکر و اندیشه مکتبی خود را طرح و بیان می کنم . برای شرایط داوطلبان – حقیقت اصل یکصد و پانزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران – با پژوهش محوری ورسالت محوری با قواعد استنباطی احکام و اثباتی علوم – در جایگاه شورای نگهبان قرار گیرد.

اصل یکصد و پانزدهم

رئیس‌جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب گردد:

ایرانی‌الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران – سایت شورای نگهبان

 

دانش و مهارتهای لازم و پسندیده برای پشتیبانی از مجتهد جامع الشرایط (ولایت فقیه) و رهبری با تئوری(مکتب) نظام هدفمند

واژه‌های کلیدی و کاربردی برای مفهوم رجال سیاسی مذهبی واداره ملت و کشور مکتبی ایران

تئوری( مکتب) ‌نظام‌هدفمند مرجعی برای تعریف واژه‌ها و اصطلاحات مکتب‌ولایت‌فقیه‌( قرآن و اهل بیت علیهم السلام)

تعریف واژه‌ها و اصطلاحات مکتبی که باید برای سلامت قوای سه گانه( مقننه، قضائیه و مجریه) و سایر افراد ملت در حوزه‌های‌مختلف برای ادراه امور جامعه شناخته و در قانون‌گذاری و سیاستگذاری‌ها برای شکل‌گیری ساختارهاری آموزشی و اجرایی(نهاد، وزارتخانه، سازمان، اصناف، اتحادیه کسب‌ وکارهای حقیقی و مجازی و …) محقق شوند:

اجتهاد، اصلاح‌گرا، اصول‌گرا،اطلاعات و آمار، فقه، دانش، فقیه، ولایت‌فقیه، مجتهد، مجتهدجامع‌الشرایط، دانش استنباطی و اثباتی احکام و علوم ، رهبری،نظام رهبری، فرماندهی کل قوا، قوای سه گانه( مقننه، قضائیه و مجریه)،نخبه، نخبگان،استعداد، مدیریت حفظ و نگهداری منابع انسانی ،اقشار مختلف مردم، مدیریت و نظارت مدبرانه، اشراف اطلاعاتی،فقه(دانش)اطلاعاتی فضا و محیط، خانواده، وزیر، کابینه وزرا، تبلیغ، انتخاب، اقتصاد،استقلال، حقوق، حقوق عامه، منافع عامه، بازار، تنظیم‌بازار، شورای‌رقابت، قیمت‌گذاری،محرومیت زدایی، حقوق شهروندی، رونق و جهش‌تولید، وقف، زکات، خمس، انفال، خصوصی سازی، مواد خام و مواد اولیه، مسکن، اصلاح اراضی، منابع و ذخایر ملی، سهام، یارانه، مالیات‌های تعریف شده بر اساس مکتب متعالی، قرض الحسنه برمبنای آموزه‌ها و تعلیمات مکتب متعالی،  امور خیر خواهانه، گردش پولی در چرخه بازار، روابط‌بین‌الملل ،تعاملات‌بین‌المللی، صادارت، واردات، مذاکره، نقد، تحلیل، رمزگشایی و … مراقب باشید سایر واژه‌ها و اصطلاحات از قلم نیفتد.

لازم به ذکر است تعریف واژه‌ها و اصطلاحات‌مکتبی ‌تاثیر مهمی در تدوین طرح‌ها و قوانین خواهد داشت و نظام‌ رهبری و قوای سه گانه( مقننه، قضائیه و مجریه)  و سایر افرد ملت مسیر تکامل و روشنی را می‌پیمایند.

نمونه ایی از تفکر و اندیشه برجسته سیدحسام سیدحسینی قهه برای برنامه ریزی و سیاست گذاری‌های داخلی و بین المللی بر مبنای مکتب اسلام ناب

 توجه عمیق و دقیق به برنامه ریزی و سیاست گذاری‌های داخلی و بین المللی بر مبنای مکتب اسلام ناب – راه حل اصلاح ساختار بودجه و اصلاح ساختار نظام پولی و بانکی در یک نظام مکتبی ارتباط نزدیک و جدایی ناپذیر و کاملی با توانمندیها و ظرفیت‌های داخلی و قواعد اقتصادی آن مکتب در نظام تعلیم وتربیت آن ملت مکتبی دارد –  تا رفاه و آرامش حداکثری را برای آن ملت مکتبی فراهم نماید.

طرح تربیتی و شناسایی تربیت یافتگان مکتبی(تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبّر بودن) در نظام مکتبی ولایت فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام)

دور اندیشی سیدحسام سیدحسینی قهه – ظرافت و عمق چکش کاری تئوری( مکتب) نظام هدفمند – مطالعه و شناخت عمیق چنین مکتبی با نام‌های مبارک و تاثیر گذار ذیل:

  1. مکتب ادبی تکامل محور
  2. مکتب استقلال و آزادگی
  3. مکتب اسلام ناب محمدی (ص)
  4. مکتب ‌اقتصادی‌عدالت‌محور
  5. مکتب امام خمینی (ره)
  6. مکتب‌ انتخابات ‌تربیت‌محور
  7. مکتب‌ پیشگیری و درمان بیماری‌ها و سلامت نظام تعلیم و تربیت در ایران و جهان
  8. مکتب‌ جهانی‌شدن (مسیرتکامل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اقوام وملل)
  9. مکتب‌ حجاب و عفاف(مکتب تربیتی با انواع مد و لباس تربیت محور)
  10. مکتب حقوق بشر و سایر مخلوقات خداوند
  11. مکتب خاتم پیامبران(ص)
  12. مکتب راهبردی مشترک تمام انبیاء الهی(مکتبی با چارچوب علمی و عملی تکامل‌محور)
  13. مکتب ‌رسانه‌ای‌ پژوهش محور
  14. مکتب‌ سینمایی ‌رسالت‌محور
  15. مکتب‌ شهید ‌قاسم‌سلیمانی
  16. مکتب صلح عدالت محور جهانی
  17. مکتب‌عشق و محبت
  18. مکتب ‌قدس
  19. مکتب‌ کارآفرینی‌تعاون‌محور
  20. مکتب مدیریتی تکامل محور
  21. مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی(دفاع از ارزش های اعتقادی و تمامیت ارضی)
  22. مکتب ‌ولایت ‌فقیه‌( قرآن و اهل بیت علیهم السلام)
  23. مکتب نظام هدفمند
  24. مکتب نوآوری و شکوفایی
  25. مکتب هنر و خلاقیت

بیش از سه دهه سعی و اهتمام(مدیریت مدبرانه) مستمر سید حسام سید حسینی قهه در انجام فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی تئوری (مکتب) نظام هدفمند

دیدگاه :

– آنچه که یک ملت را به سرمنزل مقصود می رساند، برنامه ریزی و نظارت مدبرانه بر امور است، یکی ازآن امور مسأله انتخاب است،که درکلیه امور از خود ایفای نقش می کند. ودر حقیقت شناخت از دستورات الهی، به این مسأله اهمیت داد تا بتوان جامعه ای متعالی در ابعاد گوناگون داشته باشیم.

–  فطرت در ابعاد مادی و معنوی همه امکانات را با توازُن وانطباق بر دستورات الهی بسیج نموده تا قدر و منزلت والای انسان را به منصه ظهور رساند. حروف واعداد هم با توازُن و انطباق بر دستورات الهی ابزاری می شوند، برای تعلیم و تربیت جهت نیل به کمالات انسانی؛ آری! اینجاست که حقیقت شناخت از دستورات الهی خود را آشکار نموده؛ معیارها و کمالات انسانی در راه رسیدن به خدا ایفای نقش می کنند.

–  آیا در قانون اساسی، برای یک چنین شخصی که بدون مدرک حوزوی و دانشگاهی است، ولی صاحب نظر و اندیشه مکتبی و جهانی است، جایگاهی حقوقی در ابعاد مادی و معنوی تدوین شده است، تا بتواند در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشد، یکی از این عرصه ها، انتخابات است، از قبیل:

 داوطلب ریاست جمهوری، داوطلب مجلس شورای اسلامی و… است، اگر در قانون تدوین شده – الحمدلله رب العالمین – و اگر در قانون تدوین نشده، برای اصلاح قانون اساسی چه پیشنهادی دارید.

حسینی،مقدمه ای در بعد زمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند

 

زیر ساخت های مدیریتی و دموکراسی مجتهد جامع الشرایط (ولایت فقیه )؛ می تواند جامع ترین و کامل ترین دیپلماسی علمی و نظام نوآوری برای کشور مکتبی ایران در سطح ملل  مختلف جهان باشد.

نقش و جایگاه مجتهد جامع الشرایط در ارتقاء دانش ائمه جماعات در مسیر تکامل رسالت شناخت دانش حقوق مبتنی بر مکتب سلامت محور در ابعاد گوناگون بسیار حائز اهمیت است.

  1. حقوق‌ متقابل‌ مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و خبرگان رهبری؛
  2. حقوق‌ متقابل‌ مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و قوای سه گانه( مقننه، قضائیه و مجریه)؛
  3. حقوق‌ متقابل‌ مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) وحوزه و دانشگاه؛
  4. حقوق‌ متقابل‌ مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و کابینه وزارا؛
  5. حقوق‌ متقابل‌ مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و کسب و کارها(حقیقی و مجازی)؛
  6. حقوق‌ متقابل‌ مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و خانواده؛
  7. حقوق‌ متقابل‌مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و اقلیت های دینی؛
  8. حقوق‌ متقابل‌ مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و ائمه جماعات:

ـ حقوق‌ متقابل‌ ائمه جماعات نسبت به هم( ورودی و خروجی ائمه جماعت با دانش استنباطی و اثباتی قرآن و اهل بیت علیهم السلام  مسیر رسالت تکامل محور را به منصه ظهور می‌رساند) ؛

ـ حقوق‌ متقابل‌ امام جماعت(ائمه جماعات ) و مأمون؛

مراقب باشید سایر حقوق‌ متقابل‌ مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) وامت ( فرد به فرد ملت) که در زیر ساخت‌های حقوق‌ متقابل‌ مجتهد جامع الشرایط (ولایت فقیه ) وامت ( فرد به فرد ملت) از قلم نیفتد.

سیدحسام سیدحسینی قهه

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی متن کلیک کنید.

برای دانلود کتاب نظام هدفمند و مقدمه ای در بعدزمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند برwww.nezamehadafmand.irکلیک کنید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

سيّدحسام سيّدحسيني قهه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت