» «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» » انتخابات مکتبی – حکومت مکتبی
«تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» - آینده پژوهی - اخبار انتخابات 1400 - اخبار ایران و جهان - انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ - انتخابات ریاست جمهوری ایران - انتخابات مکتبی - حکومت مکتبی - تکنولوژی - جامعه - جایگاه - جشنواره - حکومت - خانواده - دانشگاه - داوطلب انتخابات ریاست جمهوری - دکترین - ساختار - سمینار - سیدحسام سیدحسینی قهه - سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران - شفاف سازی مسائل فقهی - طرح سوال - فرضیه - فرمول نظریه - کارگاه - کتاب - کتابخانه - کنگره - لینکستان - مدرسه - مطالعه تطبیقی - مقاله - مکتب اقتصادی‌عدالت‌محور - مکتب انتخابات تربیت ‌محور - مکتب رسانه‌ای پژوهش محور - مکتب سینمایی رسالت‌محور - مکتب شهید قاسم سلیمانی - مکتب عشق و محبت - مکتب قدس - مکتب مدیریتی تکامل محور - مکتب ولایت فقیه - منطق جهانی شدن - نظریه - نظریه پردازان ایران - نظریه پردازان سایر ملل - نمایشگاه - همایش

انتخابات مکتبی – حکومت مکتبی

تیر 6, 1395 1۰139

انتخابات مکتبی – حکومت مکتبی از منظر تئوری نظام هدفمند

انتخابات

سیزدهمین-دورهٔ-انتخابات-ریاست-جمهوری-ایران

انتخابات مکتبی – حکومت مکتبی از منظر تئوری نظام هدفمند

رسول خدا صلی الله علیه و آله:

اُطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَى اللَّحْدِ . از گهواره تا گور ، دانش بجویید .(آداب المتعلّمین : ص ۱۱۱)

خروجی سعی و اهتمام مکتبی امام خمینی(قدس سره):

فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است.(صحیفه نور، جلد۲۱،ص۹۸)

منطق جهانی شدن ملت مکتبی؛ ایران کشوری مکتبی

ایران کشوری دارای فرهنگ و تمدن دیرینه تاریخی است که توانسته است سعی کند به دانش‌های نافع مکتب سلامت محور( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) مطابقت دهد و چنان که طرح ها و قوانین آن با این مکتب متعالی مطابقت نکند، به بازنگری آنها بپردازد و سعی نماید به یک الگوی جهانی درحوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تربیتی و … تبدیل شود. 

تعریف مکتبی خانواده و مردم در منطق جهانی شدن

خانواده به مجموعه صفات و ویژگی‌ها  گفته می شود که راه رشد و تعالی را درمسیر تکامل(دستیابی به کمالات انسانی) می پیمایند.

سیدحسام سیدحسینی قهه

شناخت ویژگی های تربیتی هر فردی با شناخت از مکتب حاصل می شود.

سیدحسام سیدحسینی قهه با نام مستعار حسینی فرزند سیدمحمود متولد اول  اردیبهشت ۱۳۴۸ ابر اصفهان( گردش مسیر تاریخی خانوادگی و ابا و اجدادی ام تا انجا که سعی نموده ام در آن تحقیق کرده ام در روستاهای قهه کره و لاریچه در شهرستان دهاقان و به نقل از مرحوم عموی بزرگم و اقوام نسبی و سببی در روستای پوده از سادات شهرستان اقلید و لارستان فارس که از مدینه مهاجرت کرده اند هستیم) فرزند هفتم از هشت فرزند سیدمحمود (مرحوم آقامحمود همچون اجدادش از معتمدین محلی و مردم دوست بود)؛ ساکن در منزل پدری واقع در محله ابر( ابهر، با نام باستانی اپرم که به معنی آینده ساز ،بعد از این و جاودانگی تعریف می شود) اهالی این محله نیز در منطفه  ۱۵ اصفهان نسبت های نسبی و سببی با هم دارند.

 

 

سیدحسام سیدحسینی قهه  متولد ۱۳۴۸ در صبح ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ مصادف با میلاد  حضرت علی علیه اسلام برای دوازدهمین  دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کرد.

نکته مهم

آینده پژوهی مدبرانه قانون گذار برای شرایط داوطلبان ریاست جمهوری(مطابق صدر اصل ۱۱۵ قانون اساسی و ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری) بر اساس نظام مکتبی، بسیار عالی تدوین و تعریف و تصویب شده است؛ قانون گذاران و مجریان و آحاد ملت (به عبارتی انتحاب شوندگان و انتخاب کنندگان) عمیق تر و بهتر با آن آشنا شوند(کلیات و جزئیات در نظام تعلیم و تربیت مکتبی شیعه در تئوری نظام هدفمند طرح و بیان و تعریف شده است که انشالله با سعی و اهتمام اندیشمندان و متفکران مکتبی و مساعدت و همکاری حوزه و دانشگاه و نهاده های قانون گذار به منصه ظهور برسد) .

 

ماده ۳۵_ انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:

۱_ از رجال مذهبی، سیاسی.

۲_ ایرانی‌الاصل.

۳_ تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.

۴_ مدیر و مدبر.

۵_ دارای حسن سابقه و امانت و تقوی.

۶_ مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

 

 

نحوه تشکیل کابینه مکتبی  و انتخاب وزراء مکتبی با تئوری نظام هدفمند؛ رقابت محسوس و نامحسوس سیدحسام سیدحسینی قهه در انتخابات ریاست جمهوری

قال رسول الله صلی الله علیه و آله:

من اراد ان ینظر الی آدم فی علمه و الی نوح فی تقواه و الی ابراهیم فی حلمه و الی موسی فی هیبته و الی عیسی فی عبادته فلینظر الی علی بن ابی طالب علیهم‌السلام. (ارشاد القلوب: ۲۱۷)

هرکه می خواهد به آدم و علم او و نوح و تقوای او و ابراهیم و دور اندیشی – بردباری او و موسی و هیبت او و عیسی و عبادت او بنگرد، به علی بن ابی طالب بنگرد.

شناخت مکتبی جامع و کامل

شناخت مکتبی جامع و کامل (کتاب نظام هدفمند؛ معرف تئوری‌های فرمول مکتب متعالی شیعه است)؛ برای پژوهش و تحقیق یک اصل مهم است تا فرآیند مطالعات و هم‌چنین نتایجی که در خصوص یک موضوع علمی به‌دست می‌آید از استحکام و اثبات قوی علمی و عملی برخوردار گردد.

مکتب شیعه؛ مکتبی است که خواه‌ناخواه در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های کلان و خرد نظام جمهوری اسلامی ایران دوراندیشی شده است؛ راه‌حل‌های صحیح و مناسب نیز در مکتب شیعه (مکتبی که علم، دین، سیاست، قانون و.. در ابعاد گوناگون پاسخ‌گوی نیازهای انسانی در راستای تعالی انسان و احیای ارزش‌های انسانی قرار دارد و از وحدت علمی و عملی در تعلیم و تربیت برخوردار است؛ فرآیند چنین شناختی در تحقق نقشه جامع علمی شیعه نیز مؤثر واقع خواهد بود)

تئوری نظام هدفمند؛چارچوبی علمی و عملی برای سیاستگذاری و برنامه ریزی در نظام مکتبی

در دنیای امروز سعی همه بر این است که دهکده ای جهانی به وجود آورند، البته چگونه و چطور؟! این آرزوی تمام انسانهاست و این موضوع را می توان سرآغاز باب خداشناسی دانست. البته اینجانب در این خصوص نه با حروف و نه با اعداد بلکه با فطرت به این مسأله نگاه می کنم که مواردی از جمله محبت، دوستی و دیگر کمالات انسانی است که همگان به این امر توجه خاص دارند، بدون اینکه حتی به فطرت خود توجهی داشته باشند که این ندای ارتباط از کجاست؟! اگر بیشتر دقت کنیم می بینیم که این ارتباط در تمام آفرینش و در تمام مخلوقات خداوند مشاهده می شود، ارتباط با خدا به راحتی تمام این ارتباطات را میسر می سازد. اگر نظری به خود و اطراف خود بیفکنیم خواهیم یافت که مگر نه این است که همه برای همین ارتباط گرد هم جمع شده اند، امر ارتباطات است که انسانها را کنار هم جمع نموده، البته این عبارت مقدس (ارتباطات) اصل نیازهای مادی و معنوی بشری است که امر واضحی است، البته محصولات و خدمات نیز در خصوص رفع نیازهای بشر و بهبود رفاه انسانها به همدیگر مرتبط هستند. حال انسان چگونه می تواند از این الطاف و برکات الهی استفاده بهینه را ببرد؟!

باید تمام عواملی که نیازی را به وجود می آورند را بررسی نمود. در اینجاست که حروف و اعداد نیز ابزار ارتباط می شوند.

ابزاری که به همه چیز نام و کلام، مقدار و اندازه می دهد و مبحث اطلاع رسانی و بازاریابی را باز می کند؛ اطلاع رسانی بر این اساس است که، این نوع محصولات و خدمات را داریم، بازاریابی نیز بر این اساس که چه مقدار از این محصولات و خدمات مورد عرضه و تقاضا است، این دو مبحث لازم و ملزوم یکدیگر هستند که در باب ارتباطات و ارتباط مشاغل با هم مطرح می شوند؛ ارتباطی که هر انسانی و هر شغلی در خصوص رفع نیازهای مادی و معنوی خود با دیگران دارد و نقش اساسی پیدا می کند، در این راستا صداقت، درستی و انسان دوستی فرای همه محصولات و خدمات قرار می گیرند، چرا که این صفات عالیه هستند که به حروف و اعداد روح و تعالی می بخشند تا از این محصولات و خدمات استفاده بهینه را داشته باشیم.

قسمتی ازمتن صفحه۲۰-۲۱ کتاب نظام هذفمند اثر سیدحسام سیدحسینی قهه

 (برای اطلاعات بیشتر به محتوای سایت http://nezamehadafmand.ir رجوع نمایید).

ویژگی حکومت مکتبی از منظر تئوری نظام هدفمند

برنامه ریزی استراتژیک دانش و آگاهی

راه استنباط احکام و اثبات علوم در نیل به کمالات انسانی

هان، ای رسول آنچه که از جانب پروردگارت به تو نازل شده است، ابلاغ کن که اگر نکنی، رسالتت را (به درستی و کامل) ابلاغ ننموده ای.

(قرآن کریم، مائده، ۶۷)

هر کس را که من ولی و صاحب اختیارم، این علی نیز او را چنین است.

(پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ، احتجاج طبرسی، خطبه نبی در غدیرخم ۱/۱۴۶)

در رویدادهای مختلف به راویان احادیث و فقهای جامع الشرایط مراجعه کنید که آنها حجت من بر شما و من حجت خدا بر آنها هستم.

(امام زمان عجل الله تعالی فرجک الشریف، کمال الدین، ج ۲، ص ۴۸۳)

امروز دین شما را به حد کمال رساندم و بر شما نعمت را تمام کردم و بهترین آیین را که اسلام است برایتان گزیدم.

(قرآن کریم، مائده، ۳)

حسینی، نظام‏ هدفمند، صفحه۹

 نقش حوزه و دانشگاه با چار چوب علمی و عملی تئوری نظام هدفمند در جامعه و حکومت مکتبی 

ساختار

الحمدلله رب العالمین

عنایت به اهمیت ساختار نظام آموزشی؛ و برای تدوین چنین ساختاری نیاز به یک برنامه ریزی مدبرانه آموزشی – پژوهشی دارد، تا توازن و تعادل بین نسل های گوناگون حاصل آید، و این امر می تواند در روند اداره‌ امور زندگی فردی و اجتماعی افراد یک ملت نقش مهمی ایفا نماید و مفید و ثمربخش واقع شود (عدالت در تعلیم و تربیت)، لکن برای این مهم بهتر است در مرحله نخست؛ بررسی راهبردهای ساختاری چنین نظام آموزشی را به شکل پژوهش توسط علما و اندیشمندان آن ملت، و سپس جهت توازن و هماهنگی بین اقشار مختلف آن ملت طرح پژوهش نمود (همزمان نیز امکان پذیر است) «ارتقای بینش عمومی».البته؛ استراتژی این راهبردها در سطح جهانی اهمیت والایی دارد.

تاکنون آنچه که در کتابهای درسی طرح و بیان گردیده، بیشتر در بُعد نظریه ها

(نقش حروف و اعداد) بوده که به شکل های مختلف در این کتابها جای گرفته اند و مورد تدریس واقع شده تا دانش آموزان نیز بتوانند در پرتو چنین نظریه هایی: مخترع، نویسنده، پزشک، مهندس، تکنسین، وکیل، قاضی، کارگردان، تهیه کننده، استاد و… شوند.

البته؛ هدف اینجانب تأیید یا رد چنین نظریه هایی نیست، بلکه جهت تأمل و تعامل، دیدگاههای خود را به شکل سؤال طرح و بیان می نمایم :

–        آیا این نظریه ها نیاز روزمره همه افراد یک جامعه را در امور روزمره آنها تأمین می‌کنند؟!

–        آیا روابط بین نظریه ها درشکوفایی و شکل گیری استعدادها جهت فرصتهای شغلی متعدد، در دست یافتن به کمالات انسانی نقش دارند؟!

–        آیا این نظریه ها با توازن و انطباق بر دستورات الهی طرح و بیان شده اند؟!

–        در زمینه عالی ترین راهبردی که بتوان نظریه هایی متوازن  و منطبق بر دستورات الهی که در امور روزمره هر فرد واجتماعی ایفای نقش نمایند و مفید و ثمربخش واقع شوند، چه پیشنهادی دارید؟!

به چند دیدگاه فوق اکتفا نموده، تا ان‌شاءا… زمینه ای باشد، جهت دست یافتن به یک ساختار نظام آموزشی جامع و کامل. البته، برای این که چیزی از قلم نیفتد، طرح ذیل را جهت بررسی و تحقیق پیشنهاد می‌کنم.

راههای ورود به مدرسه را با استراتژی جهانی شدن جهت تدوین کتابهای درسی و همچنین شناخت، شکوفایی و مدیریت استعدادها مورد بررسی و تحقیق قرار دهید (البته برای چنین ساختار نظام آموزشی جامع و کاملی، کلیه راهبردها و راهکارها در کتاب نظام هدفمند و مقدمه ای در بُعد زمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند طرح و بیان گردیده است).

حسینی،مقدمه ای در بعد زمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند،صفحه۲۱-۲۵

 (برای اطلاعات بیشتر به محتوای سایت http://nezamehadafmand.ir رجوع نمایید).

رقابت محسوس و نامحسوس سیدحسام سیدحسینی قهه در انتخابات ریاست جمهوری برای تشکیل کابینه مکتبی  و انتخاب وزراء مکتبی با تئوری نظام هدفمند

رقابت محسوس و نامحسوس سیدحسام سیدحسینی قهه در انتخابات ریاست جمهوری از قلم نیفتد (برای اطلاعات بیشتر به محتوای سایت http://nezamehadafmand.ir رجوع نمایید).

ویژگی های لازم و پسندیده کابینه مکتبی

ویژگی های لازم و پسندیده کابینه( رئیس جمهور، وزیران، مدیران بخش های بالادستی ومیان دستی و پایین دستی) اینستکه برای اجرای طرح های اجتماعی و  اقتصادی و… ؛ با مرام ولایی ایفای نقش نمایند (به عبارتی با پیروی از یک نظریه کلی و یک طرح جامع و هماهنگ و منسجم؛ می توانند بهتر و شایسته تر که نقش موثری داشته باشند، ایفای نقش نمایند)؛برای این مهم لازم دانستم در خصوص تبیین حقوق فرد به فرد ملت که اهمیت والایی دارد و شامل همه ملتها نیز می تواند باشد، با تبیین چندی از دیدگاههای خود باعث ارایه راهکار و نتیجه عالی برای این مهم حاصل آید. این دیدگاهها عبارتند از: تبلیغات؛ یعنی مدیریت سرمایه برای استفاده بهینه از زمان و امکانات هستی جهت دست یافتن به کمالات انسانی در راه رسیدن به خدا؛ ملتی در عرصه های مختلف موفق است که تمام سیاستهای اقتصادی، اجتماعی و… خود را بر مبنای تعلیم و تربیت در نیل به کمالات انسانی قرار دهد؛ ملتی در تعلیم و تربیت موفق است که در قیمت دادن به محصولات و خدماتش از مستضعفان و محرومان غافل نباشد؛ انتخاب؛ یعنی آموختن معیارها جهت دست یافتن به کمالات انسانی در راه رسیدن به خدا؛ البته، در مرحله نخست یک اندیشمند و محقق از چنین دیدگاههایی در خصوص حقوق فرد به فرد ملت راهکار و نتیجه عالی به دست می آورد، و با توجه به دقت و درک یکایک ملت (به عبارتی همه ملتها) در دستیابی به این راهکار و نتیجه عالی نیز نایل می گردند، و هر کدام در شرح وظایف موارد فوق و دیگر موارد در حفظ حقوق خود و دیگران خودبخود ایفای نقش خواهند کرد (ایفای نقش مسئولیت پذیری در قبال حقوق خود و ملت) با عنایت به خدای بزرگ اینجانب حق کلام را به طور کلی و کامل ادا نموده ام، در این خصوص شما چه پیشنهادی ارائه می کنید.

بررسی نمونه ای از یک فیش حقوقی عادلانه برای فرد به فرد ملت با تئوری نظام هدفمند:

– بیمه و حقوق اجتماعی فرد به فرد ملت در تعلیم و تربیت؛

– بیمه و حقوق فرد به فرد در کاهش بیماریها و امنیت شغلی؛

– بیمه و حقوق اجتماعی فرد به فرد در اشتغال زایی و امیت شغلی؛

– البته لازم به ذکر است که مراقب باشید چیزی از یک نمونه فیش حقوقی عادلانه برای فرد به فرد ملت از قلم نیفتد.

راه حل وحدت کلمه در نحوه صحیح اجرا و پیاده سازی هدفمند سازی یارانه ها

اختلاف نظر اینجانب را نیزدر خصوص هدفمند سازی یارانه ها از قلم نیفتد؛ آنچه تا کنون در خصوص هدفمند سازی یارانه ها انجام شده صحیح و کامل نبوده؛ هدفمند سازی یارنه ها با پیروی از یک نظریه کلی و یک طرح جامع و هماهنگ و منسجم(نظام هدفمند به سعی و اهتمام سیدحسام سیدحسینی قهه؛یک نظریه کلی و یک طرح جامع و هماهنگ و منسجم است) به درستی انجام می شود؛ به عبارتی در نظام هدفمند به سعی و اهتمام سیدحسام سیدحسینی قهه بهترین و شایسته ترین راه و راهکار ها را برای اجرای هدفمند سازی یارانه ها ارایه شده است.(اقای فولادگر نماینده محترم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از پی گیری های اینجانب در نحوه صحیح اجرا و پیاده سازی هدفمند سازی یارانه ها آگاه هستند البته مکاتبات اینجانب با علما و مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران قابل مطالعه است، برای اطلاعات بیشتر به محتوای سایت http://nezamehadafmand.ir رجوع نمایید).

مناظره راه تکامل آهستهء اندیشه ها و تصمیم گیری سیستماتیک در تفکر متعالی

طرح سوالات سیدحسام سیدحسینی قهه در مناظره  از نامزده های ریاست جمهوری و تشکیل کابینه مکتبی و انتخاب وزراء مکتبی برای حل مسائل اجتماعی، اقتصادی و…؛ در محتوای سایت نظام هدفمندhttp://nezamehadafmand.ir

روابط بین الملل؛ احترام به حقوق ملت های مختلف جهان

تئوری نظام هدفمند جامع ترین و کامل ترین تئوری روابط بین الملل

تئوری نظام هدفمند؛ پیشکسوت در تقویت روابط میان‌مذهبی و میان‌فرهنگی

مرقوم فرمایید (مراقب باشید چیزی از قلم نیفتد)

ـ تبلیغات؛ یعنی مدیریت سرمایه برای استفاده بهینه از زمان و امکانات هستی جهت دست یافتن به کمالات انسانی در راه رسیدن به خدا.

ـ ملتی در عرصه های مختلف موفق است که تمام سیاستهای اقتصادی، اجتماعی و… خود را بر مبنای تعلیم و تربیت در نیل به کمالات انسانی قرار دهد.

ـ ملتی در تعلیم و تربیت موفق است، که در قیمت دادن به محصولات و خدماتش از مستضعفان و محرومان غافل نباشد.

ـ انتخاب؛ یعنی آموختن معیارها جهت دست یافتن به کمالات انسانی در راه رسیدن به خدا.

حسینی،مقدمه ای در بعد زمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند،صفحه۳۵

لینک دانلود:school of thought._

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی متن کلیک کنید.

برای دانلود کتاب نظام هدفمند و مقدمه ای در بعدزمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند برwww.nezamehadafmand.irکلیک کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سيّدحسام سيّدحسيني قهه

  • ×
    ورود / عضویت