» «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» » بهبود و ساماندهی سیستم‌های سازمان‌یافته هیأت اندیشه‌ورز
«تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» - آینده پژوهی - اخبار انتخابات 1400 - اخبار ایران و جهان - انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ - انتخابات ریاست جمهوری ایران - انتخابات مکتبی - حکومت مکتبی - تکنولوژی - جامعه - جایگاه - جشنواره - حکومت - خانواده - دانشگاه - داوطلب انتخابات ریاست جمهوری - دکترین - ساختار - سمینار - سیدحسام سیدحسینی قهه - سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران - شفاف سازی مسائل فقهی - طرح سوال - فرضیه - فرمول نظریه - کارگاه - کتاب - کتابخانه - کنگره - لینکستان - مدرسه - مطالعه تطبیقی - مقاله - مکتب اقتصادی‌عدالت‌محور - مکتب انتخابات تربیت ‌محور - مکتب رسانه‌ای پژوهش محور - مکتب سینمایی رسالت‌محور - مکتب شهید قاسم سلیمانی - مکتب عشق و محبت - مکتب قدس - مکتب مدیریتی تکامل محور - مکتب ولایت فقیه - منطق جهانی شدن - نظریه - نظریه پردازان ایران - نظریه پردازان سایر ملل - نمایشگاه - همایش

بهبود و ساماندهی سیستم‌های سازمان‌یافته هیأت اندیشه‌ورز

اسفند 29, 1390 2۰174

بهبود و ساماندهی سیستم‌های سازمان‌یافته هیأت اندیشه‌ورز

امام خمینی (قدس سره):
فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است.(صحیفه نور، جلد ۲۱، ص ۹۸)

 

تئوری (مکتب) نظام هدفمند
یک نظریه (مکتب) جامع و کامل با قابلیت حل مسائل در حوزه‌های مختلف.

امروزه جهان تشنه یک نظریه (مکتب) جامع و کامل است؛ نظریه‌ای که توانایی حل مسائل متنوع در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را داشته باشد. مکتبی که نه‌تنها در اصلاح و بهبود مکاتب موجود در ایران تأثیرگذار باشد، بلکه در سطح جهانی نیز نقشی حیاتی ایفا کند.

 

ویژگی‌های لازم و پسندیده متخصصان حوزه علوم انسانی

به‌منظور بهره‌برداری بهتر از این تئوری، ویژگی‌های خاصی برای متخصصان حوزه علوم انسانی لازم است که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود:

طبیبی حاذق: توانمند در شناخت و درمان آسیب‌های انسانی و اجتماعی.
فیلسوف جامع‌الاطراف: داشتن اندیشه‌ای عمیق و همه‌جانبه در برخورد با مسائل انسانی.
دانشمند بزرگ: تسلط بر علوم مختلف و ارائه راه‌حل‌های خلاقانه.
پژوهشگر خستگی‌ناپذیر: جستجوگر حقیقت و علم در تمامی ابعاد.
نظریه‌پرداز ژرف‌اندیش: توانایی ارائه ایده‌های نوین برای حل مسائل.
مجتهد پویا: نوآور در استنباط احکام و اصول.
فقیهی ساختارشکن: نقد و بازنگری مفاهیم سنتی برای تطبیق با نیازهای روز.

سیدحسام سیدحسینی قهه

 

قابلیت مقاله با محوریت دانش علوم ریاضی و چندبعدنگری مکتبی

قابلیت ایفای نقش تئوری (مکتب) نظام هدفمند در تولید علم نافع در حوزه‌های مختلف علوم

با توجه به توانمندی‌های ارائه‌شده در کتاب نظام هدفمند اثر سیدحسام سیدحسینی قهه، مقالاتی با عناوین متنوع و محوریت این تئوری، به‌ویژه در راستای حقوق مخاطبین در صفحات ۲۰ و ۲۱ (موضوعات مرتبط با ارتباطات، اطلاع‌رسانی و بازاریابی) در همایش‌ها و جشنواره‌های گوناگون ارائه گردیده است. برخی از این مقالات عبارت‌اند از:

همایش ملی تعاون و کارآفرینی (مهرماه ۱۳۸۷):

مقاله‌ای با عنوان «بررسی تعاون و کارآفرینی در دهکده جهانی» در بخش پوستر پذیرفته شده و گواهینامه مربوطه دریافت گردید.
همایش عملیات روانی، مهندسی و آینده‌پژوهی (اسفندماه ۱۳۸۷):

مقاله‌ای تحت عنوان «راهبرد خنثی‌سازی عملیات روانی در فرآیند آینده‌پژوهی برای دهکده جهانی»، که در چکیده مقالات همایش چاپ گردید.
چهارمین جشنواره وب ایران (بهمن‌ماه ۱۳۹۰):

مقاله برتر با عنوان «نگاهی به هستی‌شناسی وب معنایی از دیدگاه حسینی در دهکده جهانی» به عنوان یکی از آثار منتخب ارائه شد.
همایش اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی (اسفندماه ۱۳۹۱):

مقاله‌ای با عنوان «نگاهی به اقتصاد مقاومتی و سیاست‌گذاری انرژی از دیدگاه حسینی در دهکده جهانی»، که توسط کمیته علمی همایش مورد بررسی و پذیرش قرار گرفت.
سومین همایش بزرگ علوم و صنایع غذایی (شهریورماه ۱۳۹۴):

مقاله‌ای با عنوان «نگاهی به کاربرد فناوری‌های نوین جهت ارتقاء امنیت غذایی از دیدگاه حسینی در دهکده جهانی» در بخش پوستر پذیرفته شده و گواهینامه آن دریافت شد.
جمع‌بندی:
این مقالات، با محوریت نظریه نظام هدفمند و نگاه چندبعدی، توانسته‌اند نقش مؤثری در تولید علم نافع در حوزه‌های مختلف ایفا کنند. این دستاوردها نشان‌دهنده ظرفیت بالای تئوری نظام هدفمند در تحلیل و ارائه راه‌حل برای مسائل متنوع در دهکده جهانی است.

نقش تئوری نظام هدفمند در بهبود و ساماندهی سیستم‌های سازمان‌یافته هیأت اندیشه‌ورز از دیدگاه حسینی در دهکده جهانی

ارتباطات، اطلاع رسانی، بازاریابی

در دنیای امروز سعی همه بر این است که دهکده ای جهانی به وجود آورند، البته چگونه و چطور؟! این آرزوی تمام انسانهاست و این موضوع را می توان سرآغاز باب خداشناسی دانست. البته اینجانب در این خصوص نه با حروف و نه با اعداد بلکه با فطرت به این مسأله نگاه می کنم که مواردی از جمله محبت، دوستی و دیگر کمالات انسانی است که همگان به این امر توجه خاص دارند، بدون اینکه حتی به فطرت خود توجهی داشته باشند که این ندای ارتباط از کجاست؟! اگر بیشتر دقت کنیم می بینیم که این ارتباط در تمام آفرینش و در تمام مخلوقات خداوند مشاهده می شود، ارتباط با خدا به راحتی تمام این ارتباطات را میسر می سازد. اگر نظری به خود و اطراف خود بیفکنیم خواهیم یافت که مگر نه این است که همه برای همین ارتباط گرد هم جمع شده اند، امر ارتباطات است که انسانها را کنار هم جمع نموده، البته این عبارت مقدس (ارتباطات) اصل نیازهای مادی و معنوی بشری است که امر واضحی است، البته محصولات و خدمات نیز در خصوص رفع نیازهای بشر و بهبود رفاه انسانها به همدیگر مرتبط هستند. حال انسان چگونه می تواند از این الطاف و برکات الهی استفاده بهینه را ببرد؟!

باید تمام عواملی که نیازی را به وجود می آورند را بررسی نمود. در اینجاست که حروف و اعداد نیز ابزار ارتباط می شوند.

ابزاری که به همه چیز نام و کلام، مقدار و اندازه می دهد و مبحث اطلاع رسانی و بازاریابی را باز می کند؛ اطلاع رسانی بر این اساس است که، این نوع محصولات و خدمات را داریم، بازاریابی نیز بر این اساس که چه مقدار از این محصولات و خدمات مورد عرضه و تقاضا است، این دو مبحث لازم و ملزوم یکدیگر هستند که در باب ارتباطات و ارتباط مشاغل با هم مطرح می شوند؛ ارتباطی که هر انسانی و هر شغلی در خصوص رفع نیازهای مادی و معنوی خود با دیگران دارد و نقش اساسی پیدا می کند، در این راستا صداقت، درستی و انسان دوستی فرای همه محصولات و خدمات قرار می گیرند، چرا که این صفات عالیه هستند که به حروف و اعداد روح و تعالی می بخشند تا از این محصولات و خدمات استفاده بهینه را داشته باشیم.

مگر در دهکده جهانی حساب و کتاب وجود ندارد که غیر از این تصور کنیم، آری! مدیریت و برنامه ریزیهای صحیح و مدبرانه است که بر خواسته های معقول همه مهر تأیید زده تا این محصولات و خدمات به دست متقاضی خود برسد، این مسیری که در این راستا طی می شود راه ما را در خصوص ارتباطات هموار می نماید. مسیری که روزها، ماهها و سالها طول می کشد، با ارتباطات سازمان یافته جهت اطلاع رسانی و بازاریابی به کمترین زمان ممکن برسد تا از این لحظه، از زمان نیز استفاده بهینه گردیده، در این جاست که مکارم اخلاق حرف اول را در دنیا می زند، اینجاست که معنای حقیقی رقابت (والسابقون السابقون اولئک المقربون) را می بینیم.

به عبارتی تمام انسانها در خیر (برکت) رساندن به یکدیگر از هم پیشی می گیرند. و آن دهکده جهانی (مدینه فاضله) را نه در عالم رویا بلکه در بیداری خواهیم دید، آری! این پیام حقیر است به خود و تمام جهانیان که بیاییم تجدیدنظری در آنچه تاکنون گذشته است داشته باشیم و در اصلاح و آبادانی دنیای کنونی گامی بلند برداریم و شاهد طراوت و شادابی در تمام مخلوقات خداوند باشیم و در این دنیای کوچک همگی برای استفاده بهتر از الطاف و برکات خداوند بهره ای کامل ببریم.

هر چند که نمی توانم بگویم، این کلام آخر حقیر است و حق کلام را آنچنان که باید ادا کرده ام، اما سخن را با یکی از دیدگاههای خود به پایان می رسانم.

تبلیغات؛ یعنی مدیریت سرمایه برای استفاده بهینه از زمان و امکانات هستی جهت دست یافتن به کمالات انسانی در راه رسیدن به خدا.

حسینی،نظام هدفمند،صفحه۲۰-۲۱

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی متن کلیک کنید.

برای دانلود کتاب نظام هدفمند و مقدمه ای در بعدزمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند برwww.nezamehadafmand.irکلیک کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سيّدحسام سيّدحسيني قهه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت